Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Kerstin - 23 oktober 2008 23:41


Först klagomål!
Någon mera som hört att en del har svårt att läsa texten här inne?
Jag har några läsare som önskar jag går tillbaka till Blogtown för där fanns det möjlighet att ha större text.
Jag har skrivit till admin här och bett om ett större textalternativ. 
Ingen respons alls.
Så vad tycker ni andra?  Vi kanske kan bombadera dom med krav på större alternativtext...     info@bloggagratis.se


Kände mig mycket trött i morse, hade planeraT Hundskolan, träna lite Allmänlydnad och lite agility. Men jag orkade inte!
Istället blev det en långpromenad ut mot Barkarö, spännande det med att gå där bland hästar, kor och tyvärr så fanns inte fåren i hagen denna gång heller.....
Det är lika kul varje gång, hundarna börjar dra, kan inte komma fram fort nog för att som vanligt få höra mig.. Nä, inga bää, bää idag heller.

Ja, jag pratar så, tottohäst, kossa mu, bä bä... 
Stackars hundar! Tur ingen hör mig -:)
Vet inte varför, men det ligger så fint i munnen vid hundpromenaderna.

Nå väl, dessa 2 fårar varit i denna hage 1 gång (en enda) på hela säsongen och det glömmer mina 4 fota inte av. Samma förväntan varje gång- som grusas sönder till inget.

I morgon måste jag ta mig i kragen och åka och träna lite på sjukhusets gym, då får hundarna följa med så tar vi ett pass på deras älskade hundskola.....

Nu börjar jag komma till botten med inflytt av pellisar. Jag har kört 10 fulla skottkärror, det blir kanske 2 till, sedan kan jag stänga av strömmen i växthuset. Hade ju tänkt klara av det snabbare men mitt högra knä vill inte samma som jag. Alltså ut och in över tröskeln, böja och räta på knä femtielva gånger på raken. Det blir 2 skottkärror fyllda med pellisar, sedan blir det ryggläge -:)
Idag har vi beställt färjan till Gotland. Börjar verkligen känna reslust. T.o.m gubben säger att det ska bli kul att komma iväg. Från början var det bara jag....  Jo, så här är det! Jag lovade mig själv som barn att innan jag fyllde 50 år så skulle jag traska runt på Disney World I USA.
Jag klarade inte av att infira mitt löfte till mig själv, rest har vi gjort men aldrig  dit.
Ja, när jag fyllt 50 så lovade jag moig själv att innan jag fyller 60 år så ska jag sätta min fot på Gotland!
Nu med färjan bokad så borde jag väl kunna hålla detta löfte jag gav mig själv?

Hemsida tips det gäller detta!
Jag har satt ut bilder och beskrivning på hur man i Frontpage
gör små öppningsbara fält i en bild. Öppningsbar bild typ kalender

Så om någon känner för att göra en adventskalender så har jag nu lagt in 2 olika alternativ. Ett skript och ett sätt som finns i själva programmet.  Varsegod!  http://bygg.ksida.om  


MSN GRUPPER ska stängas ner! Någon som känner till MULTIPLY ?
Kan man ha stängt, bara för medlemmar där?
Mina medlemmar vill även i fortsättningen mötas där inte obehöriga kan läsa vad de skriver...
Multiply ska ha en tjänst så man enkelt kan föra över allt i Gruppen till dom. Vore ju synd att förlora allt jobb där inne. Har massor sidor där men div text och info pluss fototävlingar sedan urminnes tider. Ja ca 6 år tillbaka i alla fall... Synd om det går upp i rök


Nu måste jag sova om jag ska orka iväg i morgon....


Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards