Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Usb- problems - Ängsö slott och värk!!!

Av Kerstin - 22 oktober 2008 08:49


Mitt usbminne har lagt av! Jag som rekomenderat detta till så många, nu sitter jag här med ALLA MINA förlorade tuber, plugins, bruschers, gradients, mm.
Inte nog med det, vackra bilder från skannade vykort, mina fd vackra vovvar, mina tubade pellisar..... mm.
Inget av detta kan jag hitta på detta förb. usbminne som inte hittas säger båda våra datorer....
Snyft!


Tisdagen den 21 oktober 2008 vaknade jag med makens ord i örat,
vi packar husbilen och drar iväg över dagen.
 Alla bilderna är klickbara -:)

Saken är ju den att den 5 nov är vi på väg i husbil för några dagars semester,  ja vi måste vara hemma igen den 19 dec för då jobbar gubben igen.
Alla andra dagar är vi fria!
Nu tyckte gubben vi äntligen skulle träna Rozz lite i att vara i husbilen igen. Det har ju varit lite sparsamt med husbil under sommaren, nu börjar vår säsong.....

Jag vaknade i värk, vänster knäs senfäste spökar och efter första turen ut i husbilen med lite mat att fylla kylen med,  småhoppade jag ut igen (skulle ju lyft ut trappan) och knät låste sig...

Typiskt!  Någon Bechtrewarte som känner igen sig?

Hur som haver, tidigt på morgonen, Celebra har inte hunnit bedöva, tur jag har min Orydis gel.
Efter ca 30  min så går jag i minifart med hundarna så de rastas innan avfärd.



Visst, husse kan ju gått, men ibland vill jag klara mitt eget liksom.......

Zita märker ju att husse grejar i husbil så hon går mest baklänges...
kommer han inte snart?
Rozz vet ju inte riktigt vad som väntar, men visst kollar även han bakåt ibland,  Zita väntar ju på nåt?

Vi åkte till Sundängens Camping utanför Västerås....
 
Där stog vi sommarsäsong med vår allra första husvagn, ca 1971- 72
En liten Cabby, rund som ett ägg, men bara rund på taket,
ej runda sidor som SMV hade... ni som minns.

Kul att se gammal camping som växt enormt, och till det bättre.

Vi fikade, tog en skogspromenad, åt hamburgare (glömde osten hemma, typiskt va?)
Och tog en stund av passivitetträning, Rozzens problem i livet... Ska vi inte göra NÅT??? Ja, Rozz har inga som helst problem att koppla av numera, inte ens i husbilen,  vi slocknade alla fyra.  Sov middag!

Ja, jag brukar ju tvingas till vila av Bechtrew mitt på dagen en till två timmar.... Men gubben, så skönt att även han som ännu är yrkesaktiv somnade till en stund.

Vi vaknade till när en bil passerade oss-- av Zita som gav till skall för den var för nära?
Ja Rozz vaknade ju och test-skällde men det blev inte mycket för han fattade inte varför Zita skällt...


Vi tog tur i skogen igen, en kortis nu
 
för vi skulle bila ut så långt det gick på Ängsö...

Det blev till Långholmens brygga

 
Dock ej Låghålmen i STHM utan Långholmen, en ö i Sundbyholsarkipelagen i Mälaren, tillhör Kärrbo socken Västerås kommun, Västmanlands län.

http://maps.google.se/maps?hl=sv&q=L%C3%A5ngholmen,+V%C3%A4ster%C3%A5s&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title

 

Vi hade ju passerat Ängsö Slott med hela byn som slottet är omringat av så vi bestämde att stanna och utforska slottet med med närmiljö på tillbakavägen.

Engsö slott nämns första gången i ett kungabrev, utfärdat i slutet av 1100-talet

Helt underbara miljöer att vandra i, även på hösten.

 
Läs gärna om spöken, Legender och historia!

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84ngs%C3%B6_slott

Slottets egen hemsida www.engsoslott.com


Jag hittade en till sida som kan vara intressant kanske? 
http://www.werbeka.com/vasteras/bo/engsos.htm


Här kommer flera bilder....
Sedan får jag väl gå in på Målarboden och hämta plug ins och instalera på datorn så jag kan starta med veckans Teman

Ängsö slott med kyrkan bakom..

   Kyrkporten.


  Ängsö kyrka


  Inpå Ängsö kyrka


 Den mäktiga slottsgången av valv av pilträd

  Enorma gamla träd


 Ihåliga träd

   Slottet


 
 
Gunnar

Gunnar

22 oktober 2008 11:22

Hej
Usch vilken osis att ditt usb-minne lägger av.Det har jag inte råkat ut för.Trist
Trevligare att se bilderna från utomhusaktiviterna. Det Långholmen har jag inte varit på men Stockholmsvarianten brukar vi numera bo på när vi besöker kungl huvudstaden..

http://blogg.aftonbladet.se/5859

 
Ingrid

Ingrid

22 oktober 2008 16:11

Vilket elände med ditt USB-minne. Sonen säger att jag måste skaffa mig en extern hårddisk så att jag kan göra ordentliga backuper. När jag läser vad som hänt dig känns det ännu mera angeläget. Jag kopierar på CD-skivor, men de rymmer ju inte så mycket.

Vilken härlig utflykt ni gjort och många fina bilder av den!

Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

22 oktober 2008 21:19

Stackars dig..Inte roligt att förlora allt detta. är det ngt speciellt du vill ha så hör av dig på tubegruppen så kanske jag kan skicka lite tuber. Samlingen börjar bli stor nu -:) Underbart vackra foton som vanligt.
Man blir alltid så sugen att gå ut med kameran när man ser dina bilder
kraam

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

22 oktober 2008 23:40

Ja, jag vet ju hur det är när mycket går förlorat. Fick ju min externa tömd i somras. Tack och lov hade jag kopierat hemsidorna på skivor. Hade blivit förtvivlad om jag skulle fått börjat om från början med dom. Samt det mesta av grafiken jag gjort hade jag också kopierat.

Nu skall jag börja använda dom här dvd skivoran man kan bränna flera ggr. Vad mycket det fick plats på dom. Alla tuberna jag fått sen disken blev tömd, tuber från över 2 månader fick plats på en skiva :-o.

Tråkigt med den där värken. Men du verkar vara envis och håller på. Fast vad kan man göra, värken blir väl inte mindre om man bara lägger sig ner och inget gör.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

23 oktober 2008 18:30


Men så trist med ditt usb-minne.Att det bara kan lägga av så där utan vidare? Jag har också en massa tuber och plugins sparat på ett usb-minne och det har funkat bra hittills???
Så många vackra bilder på Ängsö slott med omnejd du tagit.En underbart vacker natur runt omkring. Där jag har varit och strosat runt för några år sedan.
Kram Sylvia

http://syllun.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

23 oktober 2008 20:00

Jo, Clara är nog minst av alla. Hon var ju mindre än Lizzie när dom föddes också.

Har du inte varit med i Skagra än, ja då får du väl börja från allra första början då. Tur att du inte är nybörjare, för jag tycker inte att deras lektioner är nåt för nybörjare, och många av dom har också problem. Tur att jag började i Målarskolan först, annars hade jag säkert lagt av.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

23 oktober 2008 21:41

Fy sjutton att allt borta som du jobbat med.
Jag köpte ett externminne och vem vet hur läng det håller med alla bilder på bl.a barnbarnet.
Men så fina foton och så imponerad jag är att ni kan ha Rozz lös.
men det kanske inte finns så mycket klövdjur,
Sköt om dig jag tror många har värk nu.
Inte bra väder alls.

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards