Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Hund i bil/ Miljöträning & Bechterew!

Av Kerstin - 14 oktober 2008 08:56



Härligt med hösten på så sätt att nu kan hundarna vänta i bilen när jag har min sjukgympa för senare aktiviteter för dom.
Å dom blir SÅ lyckliga när jag hemma bekräftar- Ja vi ska åka bil!

Skönt var det i bassängträningen, börjar bli några nu, 8 stycken, alldeles lagom i den Lilla bassängen på Västra sjukhuset.
Jag unnade mig dagens i Resturangen där, Vallenbergare med mos, smakade sådär, men salladsbordet på Mickes Resturang var bet bästa jag sett på länge. Massor att välja på, jag som älskar sallader. Mmmm, kommer äta där flera ggr!

Mätt och belåten så tog jag ut hundarna och vi gick promenadvägen in i skogen där. Helt nytt för även mig så jag tyckte det var lika spännande som Rozz, dock gick jag fint, inte for omkring och nosade som han gjorde....
Gångstigar gick åt alla håll så jag försökte hålla mig i rätt väderstreck, inte villa bort mig i skogen.
Rätt vad det var såg jag ett villaområde jag absolut inte kunde lokalisera så jag vände om och tog en annan stig. 
Hela 70 minuter travade vi runt innan vi kom fram till bilen igen.
En stund där i skogen började Rozz skälla och dra, jag trodde att det kunde vara nåt djur men så uppagades det, en dam som plockade löv i en påse...  Jag sa ju som det var- skönt det inte var en Älg i skogen!
Ha, ha, vad hon skrattade.

Sedan åkte jag till Hundman efter ett tips av en tjej i bassängen, skulle kolla skor med infällda dubbar, Canadensiska som klarar upp till 20 minus och dubbarna går in i sulan automatiskt när man går på vanliga golv....
De var så dyra så just nu avstår jag i alla fall, men utseendemässigt var de helt ok!
Blev ett par tuggknutar i alla fall som hundarna ska få idag när jag jobbar i Pellishuset.

Sedan åkte vi ner på centrum, mitt under lunchruschen.
Konstigt att folk nästan måste springa nästan omkull en fast man kommer med 2 hundar. Ingen möjlighet att de stannar till man passerat när det är som trängst, nä då, fram ska dom!
Zita såg jag i ögonvrån, satte sin nos i en matkasse- fast den stressade människan såg ju inget -:) Som tur var!

Hur dagens träning gick med Rozz?
Ja, vadå, säger matte BRA så blir det ju snart godis och godis är ju underbart!

Rozzen och matte gick där bland alla människor och såg på varandra och ibland käkade Rozz såna där bruna leversnittar. mums!

Alltså var min lilla kille en ytterst väluppfostrad hund!

Vilket jag väl inte riktigt kan säga om min gammelgumma som vet hur man uppför sig- trodde jag, ha, ha.

När vi sedan kom hem så var matte utslagen ett par timmar och även hundarna så vi vilade fram till kvällsmaten.

Kvällsrundan fick husse ta för då plötsligt lade mitt knä av.
Senare kom förklaringen, det kom en rejäl regnskur!
Då släppte värken i knät!

Minns en gång för länge sedan, det var dans här på området, vi var ner och kollade på folk, dansa är länge sedan jag klarade av men titta är kul!
Så skulle vi gå hem och jag reste mig upp och ramlade då för det högg till nåt förskräckligt i både höft och knä.
Uppsökte ett bord och hängde där, halvsatt på kanten.
En okänd kom fram o sa .. fy fan vad full du är!
Försökte förklara men icke sa nicke. Han drog vidare. Inte är man så pratsam heller när det gör så här ont, skiter mest i vad folk tycker och tänker, är mest som inlindad i en glaskupa av smärtan.
Gubben fick gå hem efter bilen, det tog någon timma innan regnet kom och jag kunde gå igen.

Reagerar absolut inte så här varje gång det blir regn, tyvärr för då kund man ju unvika sådana här situationer....

Var på skogspromenad i somras då det högg till och låste sig i höften.
Fick sitta i skogen i 30 minuter innan jag kunde släpa mig fram till ett ställe gubben kunde hämta mig på.
Så det är tur att mobiltelefonen finns -:)

Avslutar med biler från i går, bilder från Västerås

 Aseaströmmen är en staty av Bengt Göran Broström på torget i Västerås föreställande cyklande arbetare.

Statyns namn ska tolkas dubbelt: å ena sidan kom strömmen i Västerås från ASEA (numera ABB) under många år.
Och varje arbetsdag vid lunchtid  när det var skiftbyte hos ASEA, vällde den ryktbara Aseaströmmen ut.
Hela Stora gatan var under något tiotal minuter helt blockerad av cyklande Aseater som skulle hem från jobbet.
Alla stadens chaufförer undvek, om de kunde, Stora gatan i närheten av Asea under den tiden

Bättre foto här......
http://www.hovberg.eu/vasteras/fotogalleri3.html

Västerås vackra Domkyrkamed sina äldsta delar från 1200-talet , visste ni föresten att Gustav Vasas äldste son, Erik XIV ligger begravd här inne, ja han som åt ärtsoppa för sin sista gång....

 

Även i Västerås finns "gamla stan" detta är Polisgränd


Stadshotellet, härifrån sändes föresten Västeråsdelen av Eurovisionsfestivalen- Den där Calola gjorde sig berömd genom att vägra bo i den sviten som var vikt åt henne, nä hon skulle ha den allra bästa, den som programledaren fått.

För att unvika mera bråk så fick hon som hon ville


I morse var det trångt om ytrymmet när jag vaknade, vissa kan ju konsten att breda ut sig... Dålig bildkvalitet, ja jag vet

 
 
Marketta

Marketta

14 oktober 2008 20:40

Är du inte på pellisföreläsning ikväll :-o, hörde på radion imorse att de skulle ha föreläsning om vilda pellisar.

Tråkigt att folk skall komma med så dumma kommentarer utan att ta reda på fakta. Hoppas det blir bättre.

Kramizzar
Marketta


http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

14 oktober 2008 20:50

Vad härligt det låter med en fin dag & härlig promenad. Kan tro att ni njöt för glatta livet.
Kul att det går så bra med er nya lilla Rozz.

Såg i nedan inlägg att granngubben, skriker på hundarna era, å e ohyffsad emot er...
Fråga honom på ett äckligt rart sätt om han inte klarar av att skrika på kärringen i huset... Om det är av den anledningen det går ut över era hundar. Lovar att detta tar skruv :)

Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

14 oktober 2008 22:12

Vilken härlig dag du haft.Först bassängträning och på de en riktig fin skogspromenad i det fina höstvädret som ni också säkert har haft.
Vad har ni för vattentemperatur i bassängen.
Jag brukar gå till Eriksdalsbadet ibland och simma men på sista tiden måste dom ha sänkt temperaturen några grader för det känns så himla kallt efter det man varit i en stund.

Fina stadsbilder du tagit och inte visste jag att Erik X1V ligger begravd i Västerås...hmhm.
Ha det gott.
Kramis

http://syllun.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

14 oktober 2008 22:27

Du är så duktig på att fota och visa upp i din blog.
Jag är så lat på att sitta och minska ner bilderna.
Har sett att det i kameran finns så man kan få det minskat direkt för bloggar.
Att man kan lägga kameran nära datorn och sända.
Måste nog läsa på

http://www.astridla.com

 
Gunilla

Gunilla

16 oktober 2008 20:54

Hej på dig :)
Vilka jobbiga grannar du verkar ha :( USCH!
Inte alls roligt. Skönt med det andra forumet där vi kan prata av oss när det behövs. Det är ju bara vi som är med på lbd som kan läsa vad vi pratar om. SKÖNT. Ska bli trevligt med nästa grafikträff hos dig nästa gång, när det nu kan bli. Håller på att uppdatera min blogg med lite om mina katter oxå. Har iofs en "enskild blogg" till dom, men tänkte skriva lite om dom på MIN blogg oxå:)
Det är mer skrivet så att det är katterna som "pratar" på katternas blogg:) Det är många katter som kommer dit och "pratar" med varandra:) Det är ju kul det oxå.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards