Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Kerstin - 12 oktober 2008 23:16


Blir så trött!
Åter igen har granngubben stått på sin gård och skrikit TYST till mina hundar.
Nu har jag dom inte ute mera än korta stunder, ja i dag hade vi varit på gården 20 minuter när han skrek. Varför han skrek?
Jo, Zita stal Rozz bitben och Rozz sprang till mig och berättade detta med 4 voff.
Ja, han har ett gällt skall, det håller jag med om men jag blir så trött på att gubben alltid ska hacka på mina hundar för DOM är aldrig ute själva och jag tolererar INTE att de skäller i onödan, då får de gå in!
Dessutom bor vi i ett hundrikt område och JAG hör ju hur grannarnas hundar låter. Enligt MIG skälls det mycket mera i grannhusen.
Så tråkigt, så onödigt! Går inte att tala med han heller, han skrek åt mig en gång ..Skyll er själva som skaffat er en sån jävla hund! 

Vadå? Rozz som är så söt?  Tycker vi i alla fall. 
Rozz är den grå sötnosen



I dag hade vi näst sista gången i Hundskolan.
Som vanligt så var det öva på sitt, ligg, Vänta, inkallning under störning, att gå fint och annat som tillhör Allmänlydnaden.
Rozz skötte sig perfekt! Han är så duktig! Fast han blev lite orolig när kursledaren tog han och gick iväg med han, iväg från mig.

Han gick baklänges.

Men vilken lycka när hon släppte honom och jag ropade Kom!
På eftersnacket inne i huset sedan fick vi det bästa beröm man kan få, alla stämde in i att Rozz verkligen förändrat sig under dessa 7 gånger. Han skäller inte alls mycket nu. Sade alla!
Minns första 2 gångerna, min lilla vovve skällde hela tiden och dreglet sprutade om han samtidigt som hans lilla hjärta slog så hela bröstkorgen hävdes. Då var han hyperstressad, Nu är han så lugn och bara kollar mig vad vi ska göra nu....
I dag ville han även använda alla sakerna i fyrklövern. (ett belöningssystem som innehåller bollar, kamptrasa, godis, och kel)  Det var första ggn, tidigare ahr det bara varit godis och lite kel-:)
Så som ni förstår så börjar min lilla Rozz bli en mycket duktig hund, sedan får griniga grannar tycka vad dom vill.
Nu går vi mot vintern och såna kommer inte att vara ute i sina trädgårdar, ha, ha.


Avslutade med lite avkopplande grafik.  Ladykatts tutorial, jag tycker hon har mycket bra tutar att göra grafik efter, och dessutom blir det så vackert, eller hur? Ladykatt är med i Grafikgruppen Målarskolan som jag oxå är medlem i.



Tack alla som önskat mig god bättring, förhoppningsvis blir jag bättre nu ett tag. Det känns så.
Kanske det blir stabilare väder ett tag nu. Dessa omslag mellan regn, solsken, kalla nätter och varma dagar är ett elände för oss med Bechterews.
Vi behöver samma väder minst 4- 5 dagar i sträck, annars mår vi dåligt.
Spelar ingen roll, regn i 2 veckor, eller solsken i 2 veckor,  bara det är lika dant, då leker livet....
Inte helt lätt att få sån väderönskan uppfylld på Hösten.

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards