Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Bechtrews och hundar

Av Kerstin - 9 oktober 2008 09:14

Mår uselt just nu av min Bechtrews sjukdom.
Småvärk överallt, känns mest som en långtradre kört över mig och tröttheten ska vi inte tala om. Den är enorm.
Nu är gubben ledig några dagar så nu kan jag ta det lungt, skönt!

Annars så är det ju bara att bita ihop och gå ut med hundarna hur man än mår, de måste ju ha sitt, även om det är det enda vettiga jag gör dessa dagar.

I går tog jag mig i kragen och packade in dom i bilen för en promenad av karaktär social träning.
Kom på att med hundskola och annat kul vi haft så har jag glömt just detta, har inte varit med dom bland bilar och massor folk sedan i Juli, fy på mig -:)

Promenaden gick inte så bra så nu ska detta upprepas lite oftare.

Rozz ville hoppa upp på folk, han skulle pussa alla vi mötte som råkade titta på honom. Jag lovar det är många som tittar på en hund i centrum-:)

Som tur var så lyckades jag förhindra alla kontaktförsök från Rozz sida så ingen blev arg på oss.
Men så ivrig han var, hoppade han inte mot folk så skällde han, jag lovar att det ekade bland husen i centrum -:)
Lastbilar, bussar ville han springa rakt på...

Mycket godis gick åt, varje gång han kom i håg att matte var med så blev det godis i munnen.
Ja, Zita var med hon oxå men hon bara gick där som hon skämdes över yrvädret som ingick i hennes flock.

När vi äntligen kom tillbaka till bilen så var det en trött liten jycke som slocknade bums han kom in.

Tog lite kort från Centrala Västerås i alla fall.

Klicka på kortet om du vill se hur min hemstad ser ut...

Nu kommer jag stänga av datorn för ett par dagar och försöka hitta tillbaka till mitt lite friskare jag utan mr Bechterew som tar över.
I värsta fall får jag öka min dos av smärtstillande....
Får passa på att vila nu när gubben är ledig...
Kommer innom till er alla om några dagar, inte i dagsläget.

 

 
 
Ingrid

Ingrid

9 oktober 2008 19:14

Vilket enormt vackert foto! Hoppas att du snart kommer att må bättre. Ta du ledigt från datorn ett tag och passa på att vila och ta igen dig medan du har maken hemma, vi finns här när du känner dig lite mera i form igen.
Många kramar till dig!
/Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
"Bettan"

"Bettan"

9 oktober 2008 22:50

Fniss, jasså lilla Rozz har varit ute på stora äventyr inne i centrum. Kan tro att detta tog på hans krafter, då det blir en massa nya intryck för honom.

Det var ju inte så roligt att du har det jobbigt med din sjukdom just nu. Hoppas att det ska ge med sig inom ett par dagar. Å vila dig nu när du i alla fall har gubben din hemma.

Värmande kramar kommer till dig här.
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

9 oktober 2008 23:48

Vi var på miljöträning med våra i Västerås förra året på julskyltningen. Kanske åker in i år igen. Gissa om folk tittade när vi knallade runt där med 3 collie. Imorgon är dom 4 *S*.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

9 oktober 2008 23:48

Trist att du mår så dåligt just nu. Det måste vara så jobbigt med värk, och det tar ju även på krafterna.
Ja, vovven Rozz har tydligen en del att lära sig...men det blir nog bra till slut tills han lär sig.
Hoppas du mår bättre snart.
Stor Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

10 oktober 2008 16:12

Sänder massor med krya på dig hälsningar till dig:) Inget vidare med värk.
vackra bilder på din stad. Blev rikitgt sugen på att ´gå ut imorgon på en höstpromenad och fota lite från Motala.
Vädret skulle ju bli fint så jag har väl inget att skylla på gissar jag.
Krya på dig kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

12 oktober 2008 14:41

Mår du bättre nu Kerstin? Jag hoppas det. Kul att du prenumererat på min feed, då plockar jag bort dig från mail-listan.

Sonen var här idag och skulle laga avloppsslangen till diskmaskinen, men det var inte så enkelt som jag trott. De rackarns mössen har varit på den på flera ställen, så hela slangen måste bytas.
Det blir till att handdiska ett tag.

Ha en skön söndag!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards