Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

Grattis

Av Kerstin - 5 oktober 2008 09:04

Tur som var så hade det regnat av sig det mesta till klockan 16.00 då det var dags åka till hundskolan.
Som vanligt fick vi träna på sitt, ligg och kom men idag utökades det med Vänta. Vi fick ge hunden det komandot och sedan gå iväg en bit, hunden skulle sitta kvar till vi kom tillbaka!
Gick ju bra!
Sedan fick vi rada upp oss i 2 led, gå ifrån vår hund som ledaren höll i. Sedan skulle hunden springa genom i mitten bland alla andra hundar och förare. Men vi hade alla duktiga hundar med oss idag.
Till och med den lilla veka rädda cavaljeren klarade det.
Verkligen framsteg av honom!
Nu är det bara 2 ggr kvar men redan nu är det dags för anmälan till våren och så klart ska Rozz gå 2:dra klass oxå. 

En tjej har byggt sin hemsida med hjälp av mig och min byggsida
Lite återstår men det ska vi fixa i kväll.
Kliv in hos henne och gratulera till bygg-diplom....


I kväll är det dags för hundskolan igen, hoppas detta ov äder slutat till dess, annars blir det regnställ på.
Stormen viner här, fick börja morgonen med att ut och resa upp staketet av kompostgaller som blåst all värdens väg... innan Rozzen fick gå ut i morse.
Jag har börjat ta in lite av pellisarna i huset, blir så fint -:)
I går var det en helt underbar dag och jag fotade för brinnande livet på vår promenad som till slut ledde mig och hundarna till Fullerö Slott  Vi bor ju på ett område som förr tillhörde slottets ägor men aldrig under dessa 25 år jag bott här har jag varit dit och tittat på huset. Synd att det inte är öppet för allmänheten, skulle varit intressant att få komma in där... Men en hemsida har dom..
Fotona som jag tog med min mobilkamera satt jag och lekte med och hittade på min bärbara ett program som heter Windovs movi maker ochdet resulterade i min första filmskapelse som jag döpte tlll Pellisprickens Höstsymfoni.... Bilderna är alla utom ett från vägen till slottet... ett kort är från Hedströmmen

 
 
Astrid

Astrid

5 oktober 2008 09:59

Vill bara säga att det var den enda snön som kom.
Det hällregnar istället.Är så där blött och surt.
Jag tar hellre snö och några grader kallt så man kan var ute.
Jag har testa movie maker men aldrig sparat eller gjort något av det.
Det blev ju bra :))

http://www.astridla.com

 
Ingrid

Ingrid

5 oktober 2008 16:48

Vilken trevlig filmsnutt du har gjort, det där programmet måste jag skaffa.
Och den där sidan du hjälpt till med blev ju riktigt bra!
Här är det också ett oherrans väder idag. Vi ska åka och se Mamma Mia ikväll, men det är nästan så man inte vill ut.
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

5 oktober 2008 22:25

Underbart vackra bilder du tagit på väg till slottet.
Där skulle man vilja vandra en vacker höstdag :) Här blåser det nästan storm ute så vi får se om jag lyckas somna.
Har sovit så mycket nu i helgen. Ända sättet att bota förkylning tycker jag :)
1000 tack för svaret om pellisfrön.
Då ska jag införskaffa lite lysen när jag blir piggare och få ner lite frön i krukor.
Sköt om dig
Kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

6 oktober 2008 00:17

Vilka snygga bilder du har tagit. Vad kul att det går bra med träningen för er. Det är så kul att träna hund. På onsdag skall jag till en kompis, vi skall lägga spår. Jag har beställt tidning från Canis. Skall visst vara mycket träningstips i den.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

7 oktober 2008 19:35

Det blev framflyttat, uppfödaren var tvungen att åka iväg till Finland.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards