Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Europas smartaste hund!

Av Kerstin - 2 oktober 2008 21:25


Eller... Jag har hela värdens smartaste hund!
Nu är det klarställt!
För vem annars har en Psykologistuderande jykke?
Dessutom är han intresserad av sitt eget ursprung, han väljer boken I huvudet på en hund av Bruce Fogle.

Ja jag har ju alltid trott at vår Rozz är inteligent och ska gå långt här i livet men att han skulle börja plöja igenom böcker dagen efter sin 1 årsdag,
nä, det hade vi inte riktigt räknat med....
Jag har frågat honom vad han anser om sitt ursprung, stämmer det?
Men han håller nog på att smälta all information ännu,
han vill inte prata, han bara viftar på svansen och ser glad ut????
 

Ja, tilläggas kan väl att boken nu ligger i soptunnan, om Rozzen lärt sig nåt av sina studier visar sig nog snart!
Nä, jag blev inte arg, jag hade ju tagit undan ALLT jag var rädd om innan jag åkte till lassarettet för min provtagning och sjukgympa.
I går när jag var på promenad med mina 2 sötnosar på 4 ben så hörde jag någon skrika Stanna/ Vänta!
Jag fattade inte först att det gällde mig men så klart man kolloar bakåt när det låter så där......
Långt bak stod en dam och viftade med händerna och skrek- JA! DU!
Kom jag vill prata med dig!
Det var bara att vända om,  tanken föresvävade mig,  klagomål på mina hundar.....
De är, det kan hämda, ja de skäller ibland liksom....
Nä då, hon sa så här. Samlar inte du på pelargoner?
Kunde jag inte neka till!
Jag har fått några sticklingar, jag vill inte ha dom, jag gillar inte pelargoner, bara fina,  dom ser inte ut som vanliga pelargoner.
Vill du  titta om det är nåt du vill ha?
Jag misstänkte att här är det nog nåt kul.... Pelargoner för många är ju typ Mårbacka, men det finns ju så många Vildarter, såna som ser ut som allt utom pellisar.  Så jag vart intresserad naturligtvis -:)
Hon hade Vildarten P. vitifolium  P. elongatum och P. alchemilloides
Den sistnämda som jag fick frön av på Mälardalens Pelargonvänner sist.
Sådde fröna i dag... veckor mellan tanke  och handling här -:)
Nå, jag blev lycklig av denna gåva och erbjöd damen att titta in hos mig och få någon vanligare pellis av mig.

Idag kom hon förbi och av mig fick hon en Red Rambler och Röd Rosenknopp

Jag som älskar dessa Vildarter som inte ser ut som not annat är nöjd och jag tror att hon är nöjd hon med för hon sa att "jag kanske kan tigga några flera sticklingar åt dig senare".
Så här är det innom hund och pelargonvärlden!
Fullt av överraskningar!
Avslutar med en bild på min inteligenta vovve

 

Någon frågade, kan jag lägga in många bilder i mina inlägg här på Blogga gratis.
Vet jag inte ännu?
Jag har många av mina foton på Pixbox ännu och kopierar dom därifrån. Mina foton som jag vill spara i Album...
Som tex. denna söta vovve med sin nalle i munnen

 
 
Ingrid

Ingrid

2 oktober 2008 22:22

Hundar och Pelargoner - en oslagbar kombination!

http://dagbok.stenstugu.com

 
Marketta

Marketta

3 oktober 2008 11:02

Absolut en intelligent jycke *S*. Du kanske skall lämna en bok om agility, lydnad och rallylydnad framme så behöver du inte tränan nånting. Kan han läsa in allt *S*.

Angående bilderna. Du kan ladda upp 100 bilder på bloggens album, vill du ha fler så betalar du 20 kr via mobilen så kan du ladda upp 100 till.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

3 oktober 2008 14:35

Ja, Julle kan konsten att mysa och slappa:) Han spinner som ett tröskverk bara man titar på honom *fniss*
Ser att även du har en liten hjälpreda hemma. han går verkligen in för att läsa böcker och gör det ordentligt :)

Är det bra tid att sätta sina pellisfrön nu?
I sådana fall så ska jag göra det så fort jag känner mig lite piggare.
Vad roligt att du fick tag i lite vilda arter :)
Kraam

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Astrid

Astrid

3 oktober 2008 18:24

Ja du det var positivt.Annat än när en kvinna kom ut ur sitt och slrek åt mig något om bajs,min lilla valp hade kissat och hon skiljde nog inte på när hund kissar eller bajsar.
Vilken beläst vovve. wow

http://www.astridla.com

 
Susanne

Susanne

3 oktober 2008 18:55

Ja helt klart en mycket beläst hund kommer du få kanske nominering till Guines rekordbok, vem vet:-) Kul att det var något poositivt med tanten som ropadde riktigt roligt ju. Och duktig är du på namn på dina pellisar att du kommer i håg alla. Jag har 5 sorters pellis men ingen anning vad dom heter :-) Och ja man kan lägga in fler bilder samtidigt under samma datum det var min dumma fråga till dig tidigare :-)
Du får ha en trevlig helg Kram Susanne med en dunderförkylning

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

3 oktober 2008 19:35

Oj, jag kan massor med svampar.
Börjar på våren med att leta murklor sen kommer det kantareller och soppar och kremlor och champinjoner psv, osv.
Matte säjer att jag utan problem kan markera ca 25 olika sorter nu.
Fast jag plockar bara soppar, kremlor, fjällskivlingar och kantareller. Resten är krånliga att plocka med munnen så de får matte plocka själv.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

3 oktober 2008 23:06

Får väl se om vovven lärt sig något genom att bitit / plöjt sig igenom boken :-D
Verkar som om det inte bara är kissar som tycker det är så härligt att riva och bita sönder vissa saker.
Jag kunde komma hem och t.ex.köksrullen fanns överallt i lägenheten...
Men precis som du skriver, det är svårt att bli arg på de goa små liven.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
"Bettan"

"Bettan"

4 oktober 2008 01:16

Ha ha ha en sådan liten rackare... Har han smält in all kunnskap ännu månne tro?...
Är det inkomster så är det ju utgifter också *fniss*.
Grattis till nya pellis sticklingar, å det är ju ngt du inte kan luras med :)
Önskar dig/er en fin helg.
Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

4 oktober 2008 12:57

Månde det ska bli en riktigt beläst liten jycke så småningom!
Har man hund verkar det som man får många vänner också....kul men damen och pellisarna, hon gick verkligen på rätt person. Du är förståss vida berömd för dina pellisodlingar kan jag tänka mig.
Önskar en fin helg!
kram Sylvia

http://syllun.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards