Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Firat 1 årsdag!

Av Kerstin - 30 september 2008 19:03


Ja alltså inte Bröllopsdag utan det är denna kille som blir 1 år i dag!


Paket blev det och matte stod redo med kameran för att filma det hela för detta var första ggn han fick inslaget med snöre runt.
Han har bara öppnat typ kartonger förut.
Hann knappt filma innan allt var klart, råkade dessutom trycka på avstängningsknappen så det blev verkligen en filmsnutt -:)
Synd för vi har videofilmat alla våra hundar på 1årsdagen,  men det får duga.


Resten av dagen har jag förutom hundpromenader i regn, ägnat åt att Googla och maila.


Vi har nu bestämt datum för vår husbilsresa till Gotland, det blir den 5 Nov vi reser hemmifrån och måste vara hemma igen senast den 18, blir alltså några dagar att rulla runt ön och se oss omkring. Ska bli kul!

Vi är redan hembjudna till Kirsi och Björn och Ingrid och Åke -:)

Så idag har vi mailat turistbyrån med några frågor.

Vi har beställt turlista, Katalog och lite annat som kan vara bra att ha inför resan.
Vi har fått mobilnr till Kirsi och Björn och Ingrid och Åke -:)

Vi har på Husbilsforumet fått tips på Ställplatser, en del gratis andra som kostar en liten slant men då har vi tillgång till el.. så vi kan se på tv ibland då. Vi har även fått tips på vad som kan vara öppet vintertid, inte mycket tyvärr men Fornsalen i Visby som vi inte får missa sägs.

Tar gärna emot flera tips om någon har!

Annars så räcker det nog för oss med våra hundar att vandra i naturen för jag har ju sett så vackert det är.

Hoppas dessutom att någon kan fixa vackert väder dessa Novemberveckor, inga minusgrader Tack!


Varför åka till Gotland i November kanske någon undrar?
Jo, då är alla mina 280 pelargoner inställda för sin vintervila och klarar sig när vi är borta ett par veckor -:)

Vem skulle jag kunna be att sköta dom under pellissäsongen?
Annars så ser det ut så här i Pellishuset just nu...


Dagtid.......

Natt...........



 
 
Sigge

Sigge

30 september 2008 20:54

Lämnar ett tassavtryck när jag nu hittade hit.
Återkommer säkert.
Paket får jag också när jag fyller såna är skoj att öppna

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
LL

LL

30 september 2008 21:26

GRATTIS till Rozz som fyller ett år i dag.
Man hann aldrig se vad som låg i paket på filmen. kanske det var något gott.
Låter kul med eran Resa.Alltid kul att planera lite inför resan.
Ha de gott nu
Och krama om din lilla Rozz nu.

http://www.lukas.dinstudio.se

 
Marketta

Marketta

30 september 2008 21:35

Grattis till Rozz på 1-årsdagen.

Det är synd att ni inte kan åka på sommaren. Kan du inte prova med att pula in dina pellisar i husbilen då *S*. Nä, det blir nog ganska trångt, du hade ju en hel del. Vi har varit där en gång. Var och tittade på raukarna och Lummelunda grottan. Raukarna kan man ju titta på fast grottan vet jag inte om det är öppet mer. Sen åkte vi till norra delen av ön, där var det också väldigt fint.

Kramizzar
Marketta

Pst, vi kan sätta in animerade bilder i bloggen, bara dom inte blir för stora. Har kollat det.

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

30 september 2008 22:19

Grattis till Rozz på 1-årsdagen, filmsnutten var inte lång, men det var kul att se honom i aktion med paketöppning.

Det kommer ett litet mail till dig!!
Kram

http://dagbok.stenstugu.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

30 september 2008 22:33

Grattis till vovvens ettårs-dag.
Kan tänka mig att det är kul för vovvar också att öppna paket ;-)
Vad kul att få se det på videon...

Och vad härligt att du har har Pellishuset att ställa in dina pelargoner i under vintern så de klarar sig.
Ha det så gott.
Kram


http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Susanne

Susanne

1 oktober 2008 06:17

God Morgon ska snart i väg trots min förkylning men jag ska inte köra själv skönt det. Du får krama Rozz på 1 årsdagen som var i går. Han klarade ju paketöppningen galant.
Härliga Pellisar du har ställer du bara in dom som dom är för vinterförvaring ??
Gottland skulle vi har varit till i Somras och dom senaste 4 åren men kommer tydligen inte så långt. Nu har jag en undran hur kommer det sig att du kan lägga in flera bilder på samma dag är det nått jag har missat på hur man gör ;-) Kram Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Gunnar

Gunnar

1 oktober 2008 09:25

Grattis till ettåringen! Vad kul de tlåter med er gotlandsresa.Hoppas ni får det trevligt.Oj vad många pellisar du har.
:-)

http://blogg.aftonbladet.se/7121

 
Astrid

Astrid

1 oktober 2008 10:35

Äntligen så kom jag in på din blog.Jag har ju formaterat om min dator och det är nog en del inställningar som inte funkar eller så är det Telia.
Jag får ju abstinens när jag inte kan hälsa på dig.
Ge Rozz en puss från mig och Tindra
Gotland som är så vackert.Dottern bodde ju där ett år.
Jag hann göra tre besök där under det året. :))
Men nu ska jag ut med Tindra.
Så vacker mall du hade gjot på dn byggsida, funderar på att låna den.
Såg i en norsk grupp att någon rekommenderade din byggsida, vet du jag kände mig stolt.
Hade lust att säga,men hon känner jag

http://www.astridla.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

1 oktober 2008 19:31

tack för inlägget och grattulationen av vinsten :)
Jag är tydligen en som oxå gallrar ut nitlotterna åt andra :)) Tyvärr blev det inget, men är glad över att jag åtminstone vann lotterna.

Låva att du grattar din söta 1:åring från mig. Han var en mästare på paketöppning måste jag säga.
Antar att det var ngt gott idet?!
Kramizar

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

1 oktober 2008 23:33

Hej Kerstin!
Kram och GRATTIS till hunden eran :) Säkert roligt för hundar oxå att öppna egna paket. Läser att ni ska till Gotland. Där har jag varit en enda gång hittills. Skulle vilja åka dit fler ggr. Får se när det kan bli av.
Du undrade om Pershyttan. Ja det står så här på: Wikipedia: är en bergsmansby cirka tre kilometer sydsydväst om Nora. Det är ett levande minnesmärke över Bergslagens järnhantering och har anor från 1300-talet.
Det är så Trevligt när du tittar in på min blogg :) Alltid trevligt med sina "nätvänner" där oxå.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Astrid

Astrid

2 oktober 2008 07:46

Ah är det så dags att du måste rymma fältet.
För mig blir det i maj men jag behöver knappast rymma.
Av mina arbetskompisar här finns bara en kvar,mina släktingar bor långt bort, så det brukar bli lugnt.
Tutarna är enkla att följa och man skickar bara till den som rättar.
Det har varit mycket ramar fram till nu jag har gjort 6 lektioner

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards