Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Avklarat Spårning

Av Kerstin - 28 september 2008 23:06

 Så har vi då haft ännu en träff i Hundskolan, denna gång i Dingtunaskogen.

Där vi parkerade bilen var en villa med 3 stycken gråhundar som sprang vid staketet och skällde.  Kul att se, en av dom var en kopia av Rozz, lika tanig och smal.  
Så Rozzen ser allt ut som en äkta Gråhund- ja utom kanske det myckna vita på bröst och magen-:)
 
Rozz och jag var inte ensamma denna gång, maken och Zita var med på hans önskan. Kul kanske för honom och bra för då förevigades kursdagen med kameran, men oj så mina hundar påverkade varandra i negativ riktning.
Zita visste ju var Spårning var så hon taggade upp Rozz så efter en stund fick maken och Zita gå sin egen promenad i skogen och lämna oss i fred

Jag fick gömma mig i skogen och med en av fröknarna längst bak i spårlinan fick han leta på mig.
Ja det gick bra men han spårade bara 2 korta sekunder i backen, annars var det "luftvädring".
En av ledarna sa att Gråhundar kanske gör så men då rättade jag henne med att jag har en vän som har Gråhund och enligt henne så är spåret för enkelt så han fuskar.
Var väl så eller hur Astrid?

Efter fikapaus gick vi alla en skogspromenad (även gubben och Zita) och det gick ut på att få hunden att hoppa upp på stenar och sitta en stund.
Att leta godis i träd, att ta sig upp på svårare stenar genom att välja den "bästa" klättersidan.
Denna skog var perfekt för dessa övningar med många halvhöga stenar och barkskrovliga träd. Skogen i sig var slyhuggen och vacker.

Dessutom såg jag och gubben att här fanns gamla gravfält så vi sa att hit ska vi förlägga några av våra hundpromenader i framtiden.

Vi har varit en sväng till stugan i helgen oxå.
Nu var där mycket vackert med höstfärger som speglade sig i ån.
Vi blev hembjudna till ordförande på ett par drinkar, vilket absolut inte min mage uppskattade. Inga stora mängder, faktiskt bara 3 små groggar men min mage slog bakut.
Fick så ont i magen på natten, tur jag hade Loscec hemma -:)
Fick även veta att en med mig jämnårig kille där är svårt sjuk i canser.
Fy sjutton för allt elände som finns, som människan råkar ut för!
Ja, vi var alla tagna av detta!
Avslutar med foton från i dag


 Full fart- Rozz så klart!


Hela gänget får instruktioner

 

 Har du fattat nu vad du ska göra Rozz?


 
 
Gunnar

Gunnar

29 september 2008 08:32

Hej Ja det finns tyvärr en hel del elände i tillvaron.
Låter trevligt dock med er hundträff.Måste vara spännande både för hundarna och ägarna.
:-)

http://blogg.aftonbladet.se/5859

 
Ingrid

Ingrid

29 september 2008 09:17

Så trevligt att maken följde med, så det blev några foton av dig och Rozz. Det ser ut att ha varit en trevlig söndag.
Ha en fin vecka!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Susanne

Susanne

29 september 2008 11:27

Japp det var bilderna jag skickade in till LBD i går som Marketta menade. Vad kul ni verkar ha det med era vovsingar. Skulle själv gärna vilja ha en. Kanskr någon gång i framtiden.
Ja det hät med cancer är ett jäv... skit. En Vännina till mig fick reda på i början på året att hon hadde så kallad blodcancer och har gått igenom strålningar och dom har bytt ut hennes blod. Hon har gått igenom en verkligen jobbig tid. Nu i sommar blev hon friskförklarad och nu på våran resa i helgen säger hon att hon har bröstcanser elakartad.Hon fyller 50 år. Fy säger jag bara man vet inte vad som lurar bakom dörren Kram Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

29 september 2008 12:51

Full rulle hos er också ser jag.

Jo, man kan träna på rallylydnadsmomenten utan skyltar också. Jag har alla skyltar utskrivna också, men det går lika bra utan med. Fast jag funderar på att köpa några hållare så att man får träna på det med. Hittade förresten en jättebra sida om rallylydnad. Dom har 5 hållare för 400 kr. Dom som klubben har köpt är av plast och kostar 200 kr st.

Det finns en bra beskrivning på momenten också på den sidan. Du har den här, klicka längst ner på rallylydnad:

http://www.nattlejonet.com/

Sen har du ju rallylydnadens officiella hemsida här:

http://rally-lydnad.se

Jag är lite glad för det blev ingen Hässleholmsresa än för mig, så ikväll skall jag åka till klubben och kolla om det finns plats för oss på fortsättningskursen. Den hinner bli klar innan nästa datum till Hässleholm om det inte blir flyttat igen :-o. Nu är det flyttat till vecka 44. Få se nu om vi får en ny maskin före jul *S*.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

30 september 2008 18:31

Vad kul att spåra. Den där kommentaren från Jeanette... det är uppfödaren. Ingen empati alls. Hon sa i telefon till mig att " men herregud, vaddå känslor, du har ju bara haft hunden i 2 månader!!! då är det väl ingen konst att lämna tillbaka den"

http://www.lexie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards