Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 25 september 2008

Av Kerstin - 25 september 2008 09:20


Ser frågor i mitt förra inlägg, jag kommer på besök snart och ger svar, hinner kanske inte i dag tyvärr.
Matte är så stolt! I går var vi en tur till Agility planen på VKK och inte vet jag hur det gick till men efter att sett Zita forsa genom alla hindren så var det Rozz tur och han gjorde det samma. Han forsade genom alla på rätt sätt. Visserligen utförde han någon typ av Indiandans mellan varje hinder medan han funderade vart/ vilket av alla kommande matte ville att han skulle ta näst. Men så snart jag hann fram till nästa hinder så kom han och forsade över det oxå. Han var lös och absolut inga problem, han var så taggad så att rymma fanns ej i hans skalle.
Mest imponerad blev jag att han tog säcken utan tvekan.
Se bara på bilden, de ska ta sig igenom denna platta säck... Vad jag fått arbeta med de andra, de har inte gillat att trycka sig fram här.
Taxen totalvägrade tom...

Men mattes duktiga kille han bara flöt igenom.. Inte ens behövde jag locka med korven vid varje hinder, den fick han när banan var avklarad!
Jag fattar inte att han är så klok!
På Onsdagskvällen var jag på öte i den nystartade föreningen Mälardalens Pelargonvänner. Så kul det var att tillbringa kvällen med idel människor med samma intresse! Det var välorganiserat med föredrag av Tant Blom som patade om hur hon kom in på pelargoner och hur hon gör i olika situationer som kan uppstå när man är samlare av dessa underbara blommor,  hennes make höll föredrag om Vildarter som låg honom varmt om hjärtat, pelargontyper som bland annat mera ser ut som kaktusar typ -:) för er oinvigda.
Dessutom fick vi alla flera påsar med vildis fröer, alldeles Gratis.
Jag gick dit i den övertygelsen att jag inte skulle köpa några sticklingar, men råkade ändå få med 4 st gyllenbladiga hem. Hur skulle jag kunna motstå?
Så idag måste jag plantera pelargoner, ha, ha.

Som jag inte har nog omkring mig ändå....
I kväll är Zita och jag inbjudna till en massagekväll hos Hundtjänst

Då får Rozz vara hemma, känns som jag inte hinner ägna mig så mycket jag vill åt min goa Zita så i kväll är det hennes kväll, bara hennes och hon älskar massage!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards