Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 19 september 2008

Både trevligt och sorgligt

Av Kerstin - 19 september 2008 15:32

 

Upp som en sol, ner som en pannkaka typ!

Först Tackar jag Ingrid som gett mig en utmärkelse, tyvärr kunde jag inte "ta den" från din sida. Får väl se om den kommer per mail sedan?????


Vi har varit några dagar till stugan, fast det började inget vidare. Samma morgon som vi skulle åka vaknade jag av en otrevlig magsjuka så vi kom inte iväg förren på kvällen.
Flinade åt mig själv i bilen dit, mådde skit men till stugan ville jag ändå.
Orkade inte ens packa upp när vi kom fram men vad ska man ha gubbar till annars, ha ha.
Nå, Torsdagen var det hopp om liv i gen fram på eftermiddagen, några ogräs rycktes upp och jag och Zita tog en vända runt området med mobilkameran för att se hur långt hösten kommit. Rozz fick vara hemma med husse för det känns just nu som han får allt av mig, hinner inte med Zita riktigt!
Zita fick söka kantareller oxå när vi var på vår egna utflyckt, tyvärr blev det bara 4 st, men de var stora och fina!


Efter kvällsmålet som blev varsina räkmackor med kaffe till
- måste ju festa till lite när man är i stugan -:)
kom jag på att jag skulle lägga ett spår och testa huru Rozz skulle bete sig om vi släppte honom helt.....
Det vara bara vi där på hela området,och det är ju långt till bilar och annat farligt...
Nå, jag gick iväg med vad huset förmådde, bitar av kalvsylta...
Gick ut på den nyslagna åkern, där ser man hundarna hur långt som helst om de lägger iväg.
Jag gick länge rakt fram och vek sedan tvärt ner mot Norra området där jag lade ut godbitarna på vägen där nere.....
Sedan väntade vi 20 minuter så spåret skulle hinna lägga sig rejält!


Janne fick gå ner på Norra och ställa sig där godbitarna var och hålla koll om hundarna drog all värdens väg, kanske hojta lite om det skulle gå åt skogen. Jag har ju aldrig släppt Rozz så här långt förr!!!!!
Jag gick med hundarna till spårets början, hade fullt upp att hålla dom efter en stund, de var så ivriga att starta! Jag släppte dom något tidigare än tänkt.....

Lite nervös var jag! Nä, jag var mera än så, ångrade att jag släppte Rozz......

Zita drar iväg, han efter, det gick så fort och jag ser hur långt iväg jag lagt spåret...  Jag springer efter så gott jag kan.... 
De var som en stormvind! De flög fram!
Jag blev förvånad att Zita fortsatte frammåt där jag (läs spåret) svängde av mot Norra...
Men Rozz han svängde av och nådde husse före Zita!

Så duktigt, inte en tanke på att dra på andra spår, vi som har så mycket vilt i markerna där uppe...
Ja, Zita vände när hon såg Rozz fått upp spåret på nytt...

När vi kom hem stannade vi och åt på MC Dounalds.
En jobbarkompis till gubben min sitter där och vi får veta att under tiden vi varit i stugan så har en av hans arbetskamrater gått bort i en tragisk olycka straxt utanför jobbet...
Så nu känner vi oss nerstämda och förvånade, tänk så snabbat allt ändras, bara för att en bilist glömmer se sig för när de korsar en huvudled när en mopedist kommer

Jag har ju träffat denna kille jag med, flera ggr, en så glad prick, alltid skrattande, ofattbart!

Avslutar med några foton från naturen vid stugan,
först Norra delen....


 Sedan Södra... vår stuga den röda i mitten.. Doggywalk
 

 vårt

Hedströmmen från udden


 Hedströmmen från Harrys brygga





 
 
Marketta

Marketta

19 september 2008 20:38

Mysiga bilder från stugan.

Antar att ni tränar på att dom inte skall sticka samtidigt med spår, för normalt använder man spårlina när man spårar. Fast ni tänker kanske inte tävla i spår. Tänker jag göra om jag får henne att bli intresserad av pinnarna och apportbocken. Tyvärr så är det ju inte bara spår man tävlar i utan det ingår ju lydnad också i det med apportbock.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

19 september 2008 22:44

Ojojoj, så duktig det lilla pyret han är :). Kul när de verkligen jobbar med luktsinnet de har. Helt otroligt va de kan utan att man behöver att jobba allt för hårt på det.
& visst var det ett tragiskt slut också. Ingen vet dagen fören solen den går ner. Hoppas bara att allt gick snabbt så han inte behövde att lida.
Med önskan om en härlig helg kryper jag snart i säng.
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

20 september 2008 15:10

Förstår att du längtar till stugan ...det gör jag också men ni har en fördel att slippa åka över sjön får att komma dit.
Tänk att du fick några kantareller också tack vare Zita.
Jättefina bilder på stugan med omnejd.
Önskar en fin helg.
Kram /Sylvia

http://syllun.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

20 september 2008 19:17

Så fina bilder från er stuga. Vad vackert det ser ut där ni bor.
Härlig natur för både dig och vovvarna.
Det är många härliga promenader med dem som du berättar om här i din blogg.
Hoppas din magsjuka försvunnit nu, för det är verkligen inte roligt att ha.
Ha en fin fortsatt kväll och helg.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

20 september 2008 20:00

Hej Kerstin!
Visst är det roligt med roliga historier, det håller jag med om. Har lite dålig fantasi ibland vad jag ska skriva om ibland på min blogg. Får fundera lite. Finns nog allt mellan "himmel och jord"
Fina bilder du har lagt in på din fina blogg:)
Kul med hundarna oxå förstår jag när dom får komma ut i naturen.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Nathalie

Nathalie

22 september 2008 08:45

Tack så hemskt mkt för din kommentar, de värmde att ha någon som förstår en, eller, som förstår sig på livet. Moraltanter, ja, i slutändan så tror jag faktiskt att allt handlar om att de själva har de jobbigt och kanske inte får den lilla "frihet" som man själv får, oftast så vill dem nog att alla andra också ska ha de som dem, aja.. de är bara och skita i det.

Förresten, vilka härliga naturbilder du har lagt upp =)

http://metrobloggen.se/nathaliiie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards