Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 16 september 2008

Av Kerstin - 16 september 2008 16:34

 


Ja det är en sammandragning av mina senaste dagar.
I går började vattengympan i varmvattenbassängen, 38 gradigt vatten, det var bara underbart för värkande leder! Blev glatt överraskad ty det var idel bekanta där, samma gamla reumatiker och ortopedgäng -:)

Men det är väl så, vi som har svårt med orken, vi orkar inte fixa egen vattengympa nu när landstinget har dåligt med platser.

Det blir vi kvar typ...

Jag har i allafall TÄNKT att ringa och boka en av de privatägda bassängerna vi tipsades om att gympa i under ombyggnaden.

Men, men, när all kraft går till att få livet med "pelargoner, hundar och gubbe"  att fungera så blir det ingen ork över till att ringa runt och leta på alternativ. Liksom.. 

Vissa hade fått 2 ggr i veckan, inte jag men jag är glad så här med ett pass i veckan, ska fortsätta styrketräna en dag oxå så länge jag orkar.

Tyvärr vet jag ju av erfarenhet att man så sakterliga återgår till det stela trista.... Ss-:)


Därefter åkte jag till Biltema och köpte hönsnät, har fått tips om att  rymmande hundar ser dåligt och ett hönsnät ser de inte så det hoppar de inte på 2 ggr.

När nätet fyllt sin funktion på ett ställe kan man flytta det om det finns flera rymmningsmöjligheter på tomten -:)


När jag kom hem så hade Rozz slaktat min pärm där jag har tidningsurklipp om pelargoner -:)

Ja, jag vet, jag var borta länge! 


Fattar inte att ALLA hundar jag haft måste ge sig på MINA GREJER!

Makens är aldrig intressanta, han kan då glömma grejer framme -:)


Som tur är har jag varit med förr så viktiga saker är undanplockade, kanske därför pellispärmen- fanns inget annat som doftade matte?


Nå väl, det var bara pärmen, han hade öppnat den så fint och slitit ut innandömmet,

det där som man klämmer fast papperna med..... öppnat det och  spridit ut allt i mitt rum...
Mitt hem består av små bitmärken lite överallt efter de hundar jag haft här, kärleksbett kan man kanske kalla det?


Idag hade jag tid hos Reumatologen för möte med Fot-teamet.

Min sjukgymnast kom tillsammans med en ung snygg kille för att klämma på mina ömma fötter.


Jag gjorde genast klart för han att gäller det såna här platta skoinlägg (visar) så går jag hem igen!

Mitt problem är ju att jag har ont att gå på fötterna pga av inflamerade leder i foten och inflammationen gör att mina fötter bara blir bredare och bredare pga sammanväxningar mellan dessa ben ....

liksom ryggraden får sammanväxningar hos oss Bechtereware.......

När sammanväxningarna är klara gör det inte så ont längre! Alltid nåt...

Jag hade en gång 39 i skor, nu är det mjuka fjädrande gympaskor i storkel 41 med papper i tåna som gäller typ....

Nå, han ler rart och säger att han kan fixa mjuka gosiga inlägg till mina skor.. nä, exakt så sa han inte men man kan väl få drömma ?


Remiss till min Reumatolog, sedan kallas jag och får troligen skönare skor!
Fick även tips om särskilda bad/ inneskor som är nya för oss med reumatikerfötter Coast Walker finns på http://workshoes.hyssnaskor.se/Productef67dfe3-25ed-4bba-916d-e906b2a05be2.aspx


Vädret var mulet och trist och jag hade inte hjärta att lämna hundarna 2 dagar på raken så i dag väntade dom i bilen.

Knäpptyst var det när jag kom!

De sov så gott, alltid samma sak, är de i bilen så har de änglars tålamod! Gäller även husbilen!

Undrar om hjul under villan kan få detta resultat?

Ha, ha, nä förlåt nu fjantade jag mig lite!


Efter lassarettet åkte jag ut till Badelundaåsen för där har jag inte varit sedan i vintras, då med Diana och Zita.

Nu var det Rozz första promenad där.

Han betedde sig i början lika som Diana (oxå jakthund i rasen)

Zigzak över vägen, drevskall (tror jag) och bråttom som sjutton. 

Zita som varit med ett tag (8 år) gick mest och såg besvärad ut -:)


Men Rozz lugnade snart ner sig, det var väl massor olika folk som gått här , dofter som han kände!


Vi mötte en stenåldersman, han berättade att det skulle komma ett busslast med folk så han skulle guida dom runt.

Hundarna reagerade faktiskt inte på hans klädsel!


Jag pratade lite med mannen, denna plats är Sveriges älsta fornminne men Västeråsarna har inte förr fattat värdet i detta.


Uppsala högar är inget mot vad detta är!

Jag ska inte trötta ut den som är ointresserad om mera men på 

Vikipedia står det om våra högar och det vackra området!    http://sv.wikipedia.org/wiki/Anundsh%C3%B6g

Sedan har jag lagt in några foton från Badelunda här, både gamla och nya foton.....

 http://www.pixbox.se/pic_show_id18117710.html


Nu känns det som hela dagen gått, är mör av trötthet och det är tydligen mina små (stora) hundar med för det är alldeles lungt och tyst här hos mig.


I morgon är det dags att åka till stugan och klippa gräset där!


Orkade DU läsa allt?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards