Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 14 september 2008

Av Kerstin - 14 september 2008 22:15


Idag är jag stolt över min lilla älskling!
Han har varit otroligt fin i dag-:)


Det började redan på förmiddagspromenaden. Han sökte ögonkontakt med mig flera gånger (en av läxorna i valpkurse) 

I skogen band jag dom vid ett träd och gick under deras protester och lade ett spår, bara i all enkelhet.

Spred ut godis vid mål för jag tänkte släppa även lillbus killen.


Rakt mot godishögen och där kunde jag koppla honom igen.   Han hade minsann ingen tanke på att rymma där i skogen -:)


Gick ju bra så jag gjorde samma sak en gång till.
Nu visste Rozz exakt vad som väntade, när jag släppte dom så drog han-- rakt över Zitas rygg, de föll omkull nästan båda tvvå,

nu vann han inget på detta ty det sinkade honom någon sekund-:)

Men kul var det att det funkade släppa honom!


På eftermiddagen var det dags för hundskolan igen.

Han smågnällde i bilen, är vi inte framme snart?

Att stå där och vänta bland en massa hundar, fy så trist! Gnäll, vov, bjäbb...

Jag mindes förra gången, en Rozz som skällde och dreglade så det stod härliga till och befarade samma sak nu för han började ju bra på den linjen!


Men efter en stund så var den där igen, ögonkontakten med mig och

HAN VAR SÅ DUKTIG!
Inte mycket skällande, han satt när han skulle, han låg, han väntade till komandot "KOM" ropades, han bydde sig inte alls om de andra hundarna vid inkallningen med störning ( vi stog tätt och hundarna skulle komma till oss trots andra hundarna)
Jag ÄLSKAR min lilla duktiga kille!
Fröken sa oxå, vad duktig Rozz är i dag!


På kvällen nu har jag lekt lite med hemsidor, så kul att skapa lite.

Jag lade ut 3 olika sorters hemsidor, bara att ladda hem och fylla med innehåll om någon som inte har hemsida vill testa .......
3 olika hemsidor att ladda hem  finns på mitten på sidan under Menyn


Sedan lekte jag lite i Paint Shop Pro med en höstbild över Mälaren som jag tog på förmiddagen.

Det var allt som hänt sedan sist -:)


I morgon börjar vattengympan.

GUD vad skönt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards