Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 13 september 2008

Hundar Alltså

Av Kerstin - 13 september 2008 12:51


Jag har fått en Award av Gunnar!
Tack, jag blir alltid så glad för visad uppskattning.
Dock avstår jag från att vidarebefodra den ty jag vet att många redan fått den
och för egen del ger jag den gärna till er som är mina Bloggkompisar,

det är bara att ta med den om ni vill sätta den i er Blogg

Solen som skulle skina över mig i dag har visst gömt sig bakom några tunga moln, men det regnar i alla fall inte!


En promenad väntar straxt, men vi har hunnit mycket här redan -:)


Grannen har en öppen kompost (vilket man ej får ha) och

där det finns både köttben och annat godis och

DET har Rozz kommit på.


Så snart jag öppnar altandärren så drar han över staketet och står där och mumsar. 

Ja, sedan kräks han på nätterna för denna kompost är en bra bakteriehärd dessutom.


Jag blir så less, måste nu rasta han i koppel på vår egen inhägnade gård, eller så får jag be gubben sätta upp kravallstaket på 3- 4 meter höjd så han inte kommer över....


Jag har pratat med gamlingarna i grannhuset och de blev lite förskräkta att hunden blir sjuk så de ska sluta lägga matrester..

Bra för annars har vi väl snart råttinvantion här inte bara en asätande Rozz...


Nä, jag vill inte förstöra grannsämjan genom att anmäla dom till hälsovårdsmyndigheterna -:)
Men det är så trist att ha hund i koppel på egna tomten.

Hur får man han att sluta rymma till  "godisbordet"?   -:)

 
 
Bodil

Bodil

13 september 2008 13:35

Hej Kerstin!
Romelus kom på plats nr.6 och det är jag jätteglad för, Tusen TACK för att du har röstat på honom.
Kramen från Bodil

http://www.loggboken.info

 
Marketta

Marketta

13 september 2008 14:18

Jadu, där har du ett dilemma. Det enda är ju att du måste vara roligare. Men vem orkar vara roligare än en komposthög i flera timmar :-o. Inte jag alla fall. För det räcker ju inte med en liten stund, när du slutar vara rolig så drar han ju iväg igen. Eller ett sätt är ju att förknippa komposthögen med obehag. Stå med en burk eller en kasse med saker som skramlar. Så fort han drar iväg mot komposthögen, så slänger du skramlet efter han, inte på han men tillräckligt nära för att han skall bli rädd. Kanske kan hjälpa.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

13 september 2008 16:03

Jasså du har skaffat dig en ny blogg :)
Kommer snart på besök igen & ska länka dig till denna sidan istället :)
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

13 september 2008 16:38

Hej Kerstin!
Ja du det är hemskt att tänka att vi var där straxt innan:( Kunde ju lika gärna ha hänt då.
Ja den där bloggen på: bloggagratis.se tyckte jag var en aning "surrig" Har funderat på att kanske testa den igen framöver. Har iaf tänkt att göra en blogg enbart för mina katter oxå, så jag kanske skulle ge : bloggagratis en chans till? Får se.
Jag har bakat matbröd igen som jag gör lite då och då. Har ju börjat med det igen sedan ca 1½-2 år tillbaka. Har fått det intresset efter min Kära Mormor som så ofta bakade ngt. Lika så, höll hon på med att koka saft när den tiden var inne. Hon hade ju en ganska stor tomt med många olika sorters äpplen, både vinter äpplen och sommaräpplen.
Hon hade för övrigt ALLT som går att äta av, som gurkor, potatis, ärtor, rödbetor, vinbär, hallonbuskar, rabarber med mera.
Ska uppdatera min blogg under dagen med lite matrecept har jag tänkt mig.
Ha en trvlig helg du oxå :)
Kram/
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

13 september 2008 16:40

Vad fint du gjort med din header / bild överst i dina inlägg.
Ursnyggt !
Här har också solen gömt sig bakom moln. Skillnad motför igår då det var soligt och härligt.

Oj, kan tänka mig att du är less på grannens kompost eftersom Rozz går dit och äter och sedan blir sjuk.
Det är ju trist att du därför måsta rasta vovven i koppel, eller t.om behöva sätta upp stora staket.
Hoppas grannen tar bort denna öppna kompost eller åtminstone sätter ett ordentligt stängsel omkring det.

Önskar dig en bra fortsatt kväll och helg.
Kram

PS. jag det är nog som du skrev hos mig om min bror att han hade någon typ av autism.
Och på den tiden visste de inte så mycket om detta.
Om det hade varit idag, hade han säkert fått mycket bättre hjälp.

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Susanne

Susanne

14 september 2008 13:48

Halloj skriver ett par ord innan jag åker. Jag tror faktiskt att jag stannar kvar i Udedevalla har du inte hört av mig på Onsd. Så vet du.
Det ät ju skit att dom slänger ut matrester. Det är ju bra att grannarna är lyhörda i alla fall. Det kunde ju ha varit grin pellar.
Jobbigt när djuren inte mår bra. Våran ena katt kom in idag haltandes vete sjutton vad han har gjort. Så nu får gubben hålla ett öga på honom tills jag kommer hem. Kram på dig säger Susanne :-) Kanske vi hörs igen:-)

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

14 september 2008 22:37

Hej moster :)
Kilar in för att önska dig en fin kommande vecka. Nu är det dags att packa resväskan. Då det bär av till Köpenhamn till morran.
Kramis bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards